Wat gaat er gebeuren met het Ringvaartaquaduct?

Op deze pagina vindt u veel gestelde vragen over de planuitwerking A4 Burgerveen-N14.

Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan aan de omgevingsmanager van het project. Wij beantwoorden uw vraag via de e-mail of via de telefoon. U kunt ook contact met ons opnemen via de gegevens op de contactpagina.

Alle vragen  Algemeen  Burgerparticipatie  Milieueffectrapport  Ontwerp  Ringvaartaquaduct  Smart Mobility

Na onderzoek is gebleken dat het oude Ringvaartaquaduct bij Roelofarendsveen onvoldoende ruimte heeft voor een vierde rijstrook.

Meer ruimte door sloop van de middenpijler is niet mogelijk omdat de pijler onderdeel uitmaakt van de totale constructie. Ook vormt het oude Ringvaartaquaduct een knelpunt op het gebied van verkeersveiligheid. Vanwege de krappe doorrijhoogte en de aanwezigheid van een pijler tussen de rijstroken is hier sprake van een onveilig wegbeeld met een relatief hoog aantal ongevallen als gevolg. Daarom is sinds eind 2018 een nieuw Ringvaartaquaduct onderdeel van de Verkenning A4 Burgerveen-N14.

Welke alternatieven waren er?

Er zijn twee varianten onderzocht:

  • Variant West: De sloop en vervanging van het oude Ringvaartaquaduct op de huidige locatie.
  • Variant Oost: De bouw van een nieuw aquaduct aan de oostzijde van het huidige tracé van de A4, waarbij het oude Ringvaartaquaduct in principe uiteindelijk ook wordt gesloopt.

Ringvaartaquaduct

Twitter

Cookie-instellingen